Giganci programowania to kursy programowania dla dzieci i młodzieży. Szkoła prowadzi zarówno kursy semestralne i dodatkowe jak i kursy wakacyjne czy kursy w ferie zimowe. Celem szkoły jest wyszkolenie znającego się na informatyce młodego człowieka, który bez żadnych przeszkód będzie mógł funkcjonować w przyszłości na nowoczesnym rynku pracy. Nauka programowania nie tylko rozwija umiejętności cyfrowe, dające lepszy start w przyszłość, ale również stymuluje rozwój logicznego myślenia. Dlatego też misją szkoły jest rozwój tych umiejętności, poszerzanie horyzontów młodych ludzi, dawanie przestrzeni do rozwoju kreatywności, jak również bezustanne wsparcie w kreowaniu własnej przyszłości.
Podstawy tworzenia gier realizowane są w języku Scratch. Jest to edukacyjny język, stworzony jako narzędzie do nauczania dzieci podstaw programowania. Umożliwia łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, bądź gier.
Przygody z programowaniem to kontynuacja kursu "Podstawy tworzenia gier". W trakcie kursu uczniowie zgłębią swą wiedzą w zakresie tworzenia gier 3D na platformie kodu oraz użycia kontrolera Makey Makey oraz zostaną zapoznani z nowymi środowiskami - językiem Baltie i programem Minecraft Education Edition, w którym tworzyć będą własne programy uruchamiane w platformie Minecraft.
Programowanie odbywa się w języku Scratch w sposób wizualny – elementy języka mają kształt puzzli, które ułożone we właściwy sposób tworzą działający program lub grę. Część zajęć przeznaczona jest na programowanie aplikacji na platformę Android w środowisku App Inventor.
Zajęcia dla uczniów, którzy ukończyli kurs „Programy i gry komputerowe”. Kurs składa się z jednego semestru. Realizowany jest w języku Python. Uczniowie poznają ten profesjonalny język poprzez tworzenie nowych elementów w świecie gry Minecraft.
Zajęcia dla uczniów, którzy ukończyli kurs „Python w Minecrafcie”. Kurs ten obejmuje podstawy tworzenia stron internetowych. Zajęcia zawierają przyjazne wprowadzenie w świat języka znaczników HTML oraz sposobu stylizowania wyglądu stron przy pomocy stylów CSS.
Kurs obejmujący 2 semestry, stanowi wstęp do „prawdziwego” programowania. Na przykładzie nowoczesnego, opracowanego przez firmę Microsoft języka C#, omawiane są jego podstawowe elementy, takie jak zmienne, stałe, instrukcje warunkowe, pętle, metody, klasy itd.
Zajęcia dla uczniów, którzy ukończyli kurs „Wstęp do programowania”. Zajęcia z gier komputerowych prowadzone są w języku C#. Uczestnik poznaje sposoby i metodologię tworzenia gier komputerowych, zarówno dwu- jak i trójwymiarowych.
Kurs obejmuje 2 semestry. Uczeń poznaje na nim tajniki hackingu, pentestingu oraz bezpiecznego korzystania z dobrodziejstw współczesnej cyfrowej cywilizacji. Zajęcia poświęcone są badaniu, używaniu oraz tworzeniu skryptów i programów hackerskich (keyloggery, trojany, wirusy, exploity).
Kurs tworzenia aplikacji mobilnych prowadzony jest w języku Java. Uczestnik poznaje sposoby i metodologię tworzenia aplikacji mobilnych na platformę Android.
Kurs "Początkujący programista" skierowany jest do uczniów, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z programowaniem oraz tych którzy pierwsze kroki mają już za sobą. Na kursie uczeń pozna język Java oraz środowiska Android Studio jak również stworzy swoją pierwszą aplikację mobilną na telefon z systemem Android.
Zajęcia wprowadzające w świat projektowania i druku 3D. Uczestnicy dowiedzą się jak działa druk 3D i jak go wykorzystać. W trakcie zajęć uczestnicy będą mogli wydrukować swoje własne projekty i zabrać je ze sobą.
W trakcie kursu przedstawione zostaną podstawowe zagadnienia potrzebne do rozpoczęcia nauki komputerowego projektowania graficznego. Na kursie uczeń pozna program Photopea.
Dodaj komentarz